Content verrijken? Wij doen het voor u. Automatisch.

drs. Raymo Gerrits   •   maandag 11 januari 2016   •   0 reacties

content verrijkingContent.

 

Heeft u:

  • geen of beperkt afbeeldingen en omschrijvingen bij de producten in uw webshop of moet u deze handmatig toevoegen?
  • duur personeel in dienst om handmatig producten van uw leverancier toe te voegen aan uw webshop?
  • geen idee wat de prijsstelling van uw concurrent is?

 

Wij hebben de oplossing.

 

We trappen die open deur nog maar eens in, maar: Content is King. Niet alleen voor de conversie binnen uw webshop, maar ook voor uw Google performance. Vrijwel iedere webshop stopt energie in het verrijken van de content. Zo zijn er mensen in dienst die zich bezig houden met het zoeken van afbeeldingen, volledige productomschrijvingen et cetera. Veelal tijdrovend en geestdodend werk. Dat kan makkelijker en veel goedkoper!

 

Bij Holistique hebben we de software en de kennis in huis om volledig geautomatiseerd uw content te verrijken. Wij kunnen uit vrijwel alle informatiebronnen die online staan informatie halen. Informatie die u op een gestructureerde manier in uw webshop kunt gebruiken, bijvoorbeeld door deze informatie te downloaden als CSV of XML bestand. Hierdoor zal de conversie stijgen, en zult u uw kosten aanzienlijk omlaag kunnen brengen. En dat voor een uiterst billijke prijs. De mogelijkheden zijn vrijwel onbegrensd. Naast het geautomatiseerd downloaden van content en afbeeldingen, kunt u bijvoorbeeld dagelijks de prijzen van uw belangrijkste concurrenten inlezen en daar uw eigen prijzen op afstemmen en/of het belangrijkste nieuws uit uw sector importeren in uw eigen website.

 

Om een en ander tastbaar te maken, hieronder een paar mooie praktijkvoorbeelden.

 

Verrijken productinformatie

Veel webshops adverteren in Google shopping. Om uw producten hierin goed terug te laten komen, moet uw datafeed voldoen aan de vereisten van Google. Een paar van die vereisten zijn dat het product een goede afbeelding heeft en een EAN/GTIN nummer. Als u deze informatie niet heeft, wordt het item simpelweg niet getoond en dus ook niet verkocht. Voor de webshop van Beat-it.nl hebben wij daar ook een script voor gemaakt.

 

In onderstaande video kunt u zien hoe eenvoudig dat gaat: uit de Google Merchant backend is een lijst gedownload met Item-ID’s (partnummers) van afgekeurde items. Deze lijst wordt (dynamisch en automatisch) door het script gebruikt om deze content alsnog eenvoudig te verkrijgen. Op de website van een (voor de IT sector) bekende content leverancier, wordt een zoekopdracht uitgevoerd, waarna (indien daar beschikbaar uiteraard) het EAN nummer wordt weggeschreven naar een CSV bestand. Dit bestand wordt vervolgens ingelezen, waarna de informatie compleet is en de producten voortaan terugkomen in Google Shopping. Op dezelfde manier is de afbeelding ook volledig automatisch over te halen.

 

 

Uitbreiden assortiment / inlezen productinformatie leverancier

Als u uw productaanbod wilt uitbreiden, heeft u veelal data nodig van uw toeleverancier. Deze kan de informatie in een willekeurig in te lezen formaat aanleveren, bijvoorbeeld een CSV of Excel bestand. Maar wat als uw leverancier deze mogelijkheid niet heeft? Ook hier kunnen we een mooie oplossing bieden. We kunnen eenvoudig de informatie uit de webshop van uw leverancier omzetten naar een in te lezen formaat, wederom CSV of XML bijvoorbeeld. Hierdoor hoeft u geen informatie meer over te kloppen, wat een aanzienlijke tijdsbesparing oplevert en fouten voorkomt. Door dit ook te automatiseren is uw assortiment heel eenvoudig en snel uit te breiden, waarmee u uw omzet eenvoudig kunt laten stijgen.

 

In onderstaand voorbeeld halen we alle artikelen van Moxa op via de website van de importeur, Distrelec. Een tweede script leest deze data in in de webshop van Beat-it.nl.

 

 

Prijzen matchen met die van uw concurrenten

In heel veel branches is de (online) prijsstelling van groot belang. Met onze oplossing kunt u heel makkelijk uw prijzen afstemmen op die van uw belangrijkste concurrenten. U kunt bijvoorbeeld bij websites als Kieskeurig, Tweakers en Beslist voor de producten waarvan u de prijzen wilt matchen een zoekopdracht uitvoeren, waarna u kunt wegschrijven wat de laagste prijs is. Binnen uw webshop kunt u dan een script uitvoeren waarmee u de prijs afstemt of net zet onder die van uw belangrijkste concurrent(en). Een makkelijke manier om uw klanten de laagste prijs te garanderen en daarmee uw omzet en conversie te vergroten.

 

In onderstaand voorbeeld halen we voor Beat-it.nl de prijzen op van diverse partnummers (artikelnummers van de fabrikanten) via de Tweakers Pricewatch. De prijs alsook de winkelbeoordeling van de 3 websites met de laagste totaalprijs wordt opgehaald en weggeschreven naar een CSV bestand. Een tweede script verlaagt vervolgens de prijs op Beat-it.nl indien de winkelbeoordeling gelijk aan of beter is dan die van Beat-it.nl. Zodoende weten de klanten van Beat-it.nl dat ze altijd kopen voor de beste prijs-kwaliteitverhouding.

 

 

Uw content laten verrijken?

Wilt u ook uw content door Holistique laten verrijken? Neem contact met ons op voor uw specifieke wensen, en wij sturen u een prijsopgaaf. Deze dienst werkt op abonnementsbasis, waarbij wijzigingen van de website waar de informatie vandaan wordt gehaald zijn inbegrepen.


0 reacties

Laat een reactie achter