Magento en MailChimp

drs. Raymo Gerrits   •   vrijdag 12 december 2014   •   0 reacties

MailChimpVoor iedere webwinkel is het van belang om contact te houden met de klantenkring. Een van de meest effectieve manieren om dit contact te onderhouden is het versturen van nieuwsbrieven per e-mail. De marktleider hiervoor is MailChimp. En zoals in het eerdere blog artikel uitgelegd is het voordeel van het kiezen voor leidende applicaties, dat er diverse extensies beschikbaar zijn die ervoor zorgen dat de applicatie gekoppeld kan worden met applicaties van derden. Zo is er voor Magento een extensie beschikbaar waarmee u uw webshop heel makkelijk kunt koppelen aan een MailChimp maillist.

 

MailChimp

Met de Magento MailChimp extensie kunt u meerdere dingen doen. U kunt klanten automatisch laten toevoegen aan een maillist in MailChimp (uiteraard na instemming van uw klant). Het is dan mogelijk om een zgn. autoresponder (drip campagne) aan te maken waarmee u de klant iedere week een e-mail stuurt waarin u de klant uw USP’s uitlegt. Of u kunt deze klanten een reguliere nieuwsbrief sturen natuurlijk. Maar ook kunt u klanten die een item in hun winkelwagen hebben geplaatst en deze niet hebben besteld, een e-mail sturen om zodoende uw conversie ratio te verhogen.

 

Een specifieke feature die we in dit artikel zeker niet onvermeld willen laten is de Ecommerce360 feature van MailChimp. Met Ecommerce360 van MailChimp kunt u de aankopen van uw klanten doorsturen naar MailChimp en zo precies zien wat uw nieuwsbrieven opleveren! Als uw bezoeker een aankoopt diet, worden de ordergegevens gekoppeld aan het profiel van de nieuwsbrief ontvanger, zodat u segmenten kunt maken en deze zelfs geautomatiseerd kunt mailen. Het is hiermee mogelijk om klanten die bijv. een bepaald softwarepakket hebben gekocht, een e-mail te sturen zodra de nieuwe versie is uitgekomen. De aankoopinformatie is ook op te vragen via de campagne rapporten en de Top 5 grafiek op het MailChimp Dashboard.

 

De Magento MailChimp extensie is gratis.


0 reacties

Laat een reactie achter